Renik var det företag som under -90 talet utvecklade Grp A motorerna till R32 GT-R. 1999 bytte företaget namn till Reimax och har fortsatt att utveckla delar.
Det var även Reinik som utvecklade 400R motorn till R33 GT-R.
Antalet celler i katalysatorbäraren (kärnan) är en motsägelsefull faktor i förhållandet mellan motoreffekt och avgasrening. Att minska antalet celler kommer att öka effekten och minska reningskapaciteten, och en ökning av antalet celler kommer att öka reningskapaciteten och minska effekten.
I REIMAX, för att uppnå båda dessa motsägelsefulla egenskaper, antog vi en [dubbelt substrat]-struktur där kärnor med ett litet antal celler är ordnade i två steg i serie. Som ett resultat är det möjligt att öka reningskapaciteten samtidigt som avgasmotståndet minskas, och samtidigt som man uppnår samma effektförbättring som en allmän sportkatalysator med en enstegskärna, har en hög reningskapacitet säkerställts.