Logo
Konto
kr 0

Varukorg

Du har inga produkter i varukorgen.

Wiborg Engineering RS bakvagn Evo 4-9

69 000 kr

Kan restnoteras

Artikelnr: WI-RS-E4-9 Kategorier: ,

Beskrivning

Wiborg Engineering designar b.la. chassidelar till extremt snabba racerbilar. Deras Time Attack Evo har slagit alla rekord!
Nu har ni möjlighet att köpa en komplett RS bakvagn med Wiborg bakvagnsbrygga.

RS diffklump satt på RS bilarna och används inom motorsport och Rally. Den har en mekanisk diffbroms och huset är gjort av gjutjärn vilket håller mycket bättre än AYC diffen där huset är gjort i aluminium. Strulande AYC pumpar är också mycket vanligt. Med en RS diff slipper du det strulet då denna är helt mekanisk.
I kittet ingår subframe, diffklump, drivaxlar och undre länkarmar. Allt som behövs för att konvertera din GSR bakaxel till RS. Avgassystemet kan behvöva modifieras för att gå fritt under subframen.

 

Subframe:
Designed in house and stiffness optimized using FEM calculations the subframe is designed to withstand the loads of circuit racing while offering ultimate stiffness to weight ratio. The subframes are built in house using Swedish high strength steel (Docol R800/R1000, Hardox) in different sizes and thicknesses. The subframes are available in 2 versions Evo 4-6 and Evo 7-9.
RSX race driveshaft kit:
The RS replacement axles features uprated inner/outer joints to withstand more torque. The outer joints features an upgraded spline design and a uprated hub carrier of improved materials to fit the new stronger splines. The axle bars are of better material and super hardened for ultimate strength. We fit all kits with our custom ordered race spec wheel bearings of highest quality for better stiffness (ordered from SKF)
Lower control arms:
Available in 2 version, economy and Wiborg Engineering spec, the later featuring the best materials for the control arms and ball joints to optimize stiffness/flex and weight. The control arms are used to be able to remove the notorious excentric adjustment bolt on the subframe that tend to slip and turn out of alignment under heavy loads. By removing this oversized hole from the subframe and moving the adjustment to the control arm this issue is removed completely while also getting a more robust control arm with ball joints for improved stiffness.

Få nyheter direkt till inkorgen

Prenumerera på vårt nyhetsbrev för at hålla koll på det senaste inom motorsport.
Logo
Vi har kunskapen, delarna och supporten för dig och din bil, mångårig erfarenhet inom motortrimmning och racing med kvalitativa delar som håller måtten.
Följ oss:

Contact details

Address: Dalhemsvägen 45
244 91 Kävlinge
Telefon: 070-733 63 96
Email: info@japtuning.se